Wednesday, October 28, 2015

CONTEST REVIEW LYNK.MY BAHAYA?

Allahumma salli `ala muhammadin wa`ala ali Muhammad.



Assalamualaikum w.b.t.


Hi blogger diluar sana. Dah sertai contest review dari lynk.my 2015? Kalau belum jom kita sertai sebelum 29 Disember 2015. Kalau ikotkan, ni contest kedua terbesar yang wawa pernah join selepas contest denaihati haritu. Walaupun baru harini pertama kali wawa mendengar lynk.my tapi setelah digodek-godek dua tiga jam laman lynk.my tu terbongkarlah segala rahsia kelebihan lynk.my ni. 

Terimakasih kepada blogger Cikpinz sebab berjaya menarik wawa join contest review ni. Seperti yang sedia maklum, lynk.my telah menanjurkan sebuah contest review buat para blogger Malaysia di luar disana dan anda BERPELUANG UNTUK MENANGI WANG SEBANYAK RM4000!!! Amacam? Gempak tak? Dan bukan mudah tau kita nak join contest yang dianjurkan di Malaysia. Yela, selalu kita tengok contest dari orang luar negara je kan? Sekarang, peluang dah ada depan mata, cepat cepat la kita sahut sebelum terlambat. 

Dan hadiah yang bakal anda menanginya juga berupa WANG RINGGIT dan yang paling best korang takperlu susah payah buat account Paypal sebab pihak lynk.my akan transfer wang tersebut ke dalam account yang disediakan seperti Maybank, Cimb ataupun BSN. Mudah kan? Tidak lupa juga, contest review lynk.my ni akan memilih pemenang berdasarkan kepada 3 kategori tau. Dimana kategori tersebut ialah TOP SEO, TOP CREATIVE dan TOP LYNKUNDI. 

Nak tau hadiah apa? Lihat bawah ini :




Mata dah bertukar $$$? Tak sabar nak join? Tunggu. Baca entri ini sampai habis dulu sebelum join kalau korang taknak menyesal. 

Buat blogger yang berbakat diluar sana, sekarang korang boleh la buat strategi yang halus untuk pastikan korang dipilih menjadi pemenang antara salah satu kategori ni. Dan korang jugak berpeluang untuk menerima Gajet Khasss daripada ikedaikami.com sekiranya pernyertaan korang BAWAH 50. Nak tengok apa gajet khas tu? Okay jom kita usha di bawah ni. 


Hadiah penyertaan terawal akan dipos oleh pihak lynk.my berdasarkan data peribadi yang korang lengkapkan ketika mendaftar lynk.my. Kat bawah ni wawa sediakan tutorial macam mana nak register. Ianya sangat cepat, mudah seperti ABC dan PERCUMA! 

1. Pergi ke laman web lynk.my 
2. Scroll bawah dan tekan "JOIN NOW" 


3. Lepas tekan, lengkapkan segala detail anda seperti gambar dibawah. 


4. Dan click " I want to Join Lynk! ". Siap.

P/S : Selepas korang sign up, pihak lynk.my akan hantar email pengaktifan di email korang. Pastikan korang letak email yang korang aktif tau. 

APA BEZA PUBLISHER DAN ADVERTISER?

Sewaktu sign up, korang kena pilih sama ada nak publisher ke advertiser. Dan korang mesti tertanya-tanya publisher tu macam mana, advertiser tu pulak macam mana? Gambar dibawah ni ada jawapannya.



So, korang boleh la nak pilih yang mana. Kalau ada sebarang pertanyaan, korang boleh rujuk FAQ dekat lamanweb lynk.my tau. 

APA SYARAT UNTUK JOIN CONTEST? 

Setiap contest yang dianjurkan mestilah ada syaratnya, tidak ketinggalan jugak untuk contest ini. Korang yang nak join kena la ikot syarat-syarat yang ditetapkan. Tak susah pun beb. Korang hanya perlu menulis review pasal lynk.my ni je. Bukan perlu tapi WAJIBB! Dan korang juga DIWAJIBKAN untuk menulis perihal contest ni termasuk hadiah dan kategori. Kalau korang blogger yang suka speaking, haa pun boleh join jugak sebab syarat dia kena tulis dalam Bahasa Melayu dan English sahaja. Dan takboleh copy paste tau kalau tak serta merta penyertaan korang terbatal. 

Sekiranya target korang nak menang dalam kategori TOP LYNKUNDI atau TOP CREATIVE, korang kena la usaha lebih sikit untuk hasilkan entri yang terbaik dari orang lain. 

Nak tau maklumat lebih lanjut pasal contest ni, dialu-alukan tekan sini >>>> LYNK.MY CONTEST



Untuk pengetahuan korang, lynk.my ni menyediakan service percuma untuk anda memendekkan URL anda. Korang mesti jemu kan bila tengok korang entri pastu korang punya URL panjang macam ular 100 kaki. Contoh di macam ni : http://wawaabdulhadi.blogspot.my/2015/10/contest-review-lynkmy-bahaya.html
dan bila dipendekkan dia jadi macam ni http://lynk.my/bx6 . Tak percaya? Kalau korang tak percaya, cuba tekan dua link tu, sama tak. ^^

Dengan adanya service macam ni, maka sangat mudah untuk kita promote blog kita. Takperlu nak hafal URL yang panjang-panjang. Guna je lynk.my ni. Senang nak ingat URL kita yang telah dipendekkan. Berbaloi-baloi pulak tu. 

Selain memendekkan URL, pada masa yang sama kita juga boleh menjana pendapatan tau. Orang cakap 2 dalam 1 la kelebihan dia. Tapi bagi wawa 1000 dalam 1 hehe. Nampak tau betapa bergunanya lynk.my ni buat seketul wawa. Hihi. Macam mana nak jana pendapatan? Begini caranya, apabila korang memendekkan URL korang menggunakan lynk.my ni, pihak lynk.my akan isi tabung anda tau. Lagi banyak korang guna, lagi banyak la korang dapat. 

Apa tunggu lagi, cepat join contest ni sebelum terlambat dan gunakan lynk.my ni untuk hasilkan income. Dah la service percuma. Pastu dapat jana income, boleh pendekkan URL korang dengan mudah dan cepat dan anda tidak perlu membayar sebarang yuran walau satu sen pun. Jangan risau, lynk.my ni dikendalikan oleh syarikat Malaysia. InsyaAllah ianya boleh dipercayai 100%. 

DAH SERTAI TAPI TAK TAU MACAM MANA NAK HANTAR? 


Gambar di atas boleh membantu korang macam mana nak hantar penyertaan. Pastikan ada dah siap buat entri baru hantar tau. Dan jangan lupa daftar. Hihi. 

Sekarang, apa tunggu lagi. Jom sertai sebelum penyertaan mencecah angka 50. Kan nanti tak pasal pasal terlepas hadiah untuk penyertaan terawal. Selamat berjaya ye. Semoga kemenangan milik kita bersama dalam contest kali ini. InsyaAllah. 


22 comments:

  1. semoga berjaya, saya pun turut join contest ini ;D
    http://www.sufferedge.my/2015/10/contest-review-lynkmy-2015.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Mudah-mudahan kita berjaya ye :)

      Delete
  2. good luck.. dari contest review lynk.my 2015 jugak...

    ReplyDelete
  3. Semoga berjaya dengan kontest mengenai Lynk.my ini. Mana tahu rezeki akhir tahun 2015.

    ReplyDelete
  4. Insha Allah, mudah2an ada rezeki untuk sis... semoga berjaya...^_^

    ReplyDelete
  5. Satu entri penyertaan yang menarik. Semoga anda berjaya dalam contest ini. :)

    ReplyDelete
  6. Kreatif wawa edit gambar-gambar dalam post ni. Semoga berjaya!
    Juga dari kontes yang sama CONTEST REVIEW LYNK.MY 2015

    www.lakiterok.com :D

    ReplyDelete
  7. Semoga berjaya dan memenangi hadiah utama contest review lynk.my nanti. Kalah menang adat pertandingan

    ReplyDelete
  8. Salam Wawa....Semoga berjaya dalam contest review lynk.my ini. Bukan selalu ada contest seperti ini. Semoga berjaya ye....

    ReplyDelete
  9. Yeah...saya pun baru join contest ni...semoga berjaya... :)

    ReplyDelete
  10. Salam Wawa, semoga Wawa sukses dalam contest nie... ^_^

    ReplyDelete
  11. Artikel yang mempunyai design grafik memang mudah menangkap pandangan pelawat ... Gud luck :)

    Contest Review Lynk.my by Astrallusion Arc

    ReplyDelete
  12. selamat mencuba dan semoga berjaya hendaknya.
    http://www.kennymerligal.com/2015/10/write-review-contest-anjuran-lynk-dot-my.html

    ReplyDelete
  13. Semoga berjaya Sis..

    Doktor Blogger pun join contest ni.. boleh jemput lawat blog Aya: http://www.bloggerwanita.com/contest-review-lynk-my-2015/

    ReplyDelete
  14. Selamat bertanding...semoga berjaya....

    ReplyDelete
  15. singgah sini sebab join kontest sama. good luck dalam
    Contest Review Lynk.my 2015

    ReplyDelete
  16. Semoga Berjaya wawa dalam contest review lynk.my 2015 ni nanti ya !

    ReplyDelete
  17. Menarik artikal ini...semoga berjaya wawa utk contest review lynk.my 2015....

    ReplyDelete