Friday, April 11, 2014

[REVIEW] AL-QURAN RUMI FROM KASEHCLOSET

Allahumma salli `ala muhammadin wa`ala ali Muhammad.


Assalamualaikum w.b.t.



Bismillahirahmanirahim.

Malam ni wawa nak review ig shop KASEHCLOSET yang menjual buku panduan solat dan Al-Quran. Gambar dekat atas pun salah satu Al-Quran yang dijual oleh KASEHCLOSET. Syukur Alhamdulillah,
Al-Quran ni sangat memberi manfaat kepada wawa. Satu family boleh guna.


Kalau korang nak tahu selain dari Al-Quran Rumi, KASEHCLOSET ni pun ada jual Al-Quran Pelangi yang macam macam bentuk sama ada Al-Quran Pelangi Diary mahupun Al-Quran Pelangi Magnet. Korang boleh pilih mengikut citarasa korang. Buku panduan solat dan AIRA dress pun ada. Korang boleh usha dekat instagram/facebook KasehCloset. Tak rugi kalau beli. Dan Al-Quran Rumi serta buku panduan solat ni amat sesuai untuk orang yang baru nak belajar. Sangat sangat membantu.

Q : "Al-Quran Rumi tu macam mana?"

A : Kalau korang nak tau Al-Quran Rumi ni macam mana, korang boleh tengok gambar dibawah. *Dia ada 3 warna cover depan. Merah, Hijau dan Biru* wawa amik warna hijau (gambar atas sekali)

Isi Al-Quran Rumi ni macam ni :




Dibawah ayat dia ada tulis dalam rumi serta maksud setiap satu ayat Al-Quran. Macam tafsir jugak. Sesuai sangat kepada adik-adik yang bersekolah menengah. Sebab apa? Sebab kalau korang exam subjek Pendidikan Islam, mesti dia ada tanya kan apa maksud ayat bagi perkataan bergaris? In Shaa Allah, Al-Quran ni dapat membantu korang. Dalam Al-Quran ni pun dia ada senaraikan doa-doa berserta dengan surah, ayat ke berapa dan muka surat ke berapa. Hukum tajwid pun ada. Korang boleh mempelajarinya disini. Amat mudah dan senang cari. 

Sekarang stok masih ada. Harganya sangat berpatutan. RM89 termasuk pos untuk Al-Quran Rumi bersaiz A5 dan RM130 bagi size A4. Semuanya termasuk pos. 

Untuk tempahan, hubungi :

KASEHCLOSET (Instagram)
KASEHCLOSET (Facebook)

Semoga bermanfaat.
Wasalam. 

4 comments:

  1. wow... bagus juga Al-Quran rumi nih
    momoy ada beli yang digital tapi rasa mcm laju sangat bacaan dia
    walaupun ada button slow ke apa
    thx u dear wawa. review sangat membantu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Terima kasih Momoy. Kat rumah wawa pun ada yang digital, tapi tak ada butang utk slowkan bacaan dia. Hihi semoga entri ni membawa manfaat kepada Momoy :)

      Delete
  2. assalamualaikum... maaf bertanya.. ada lagi x stok al quran ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. :)
      Tadi saya buka instagram kasehcloset, Alhamdulillah masih lagi ada stok. Awak boleh whatsapp/sms dia di nombor ini - 013 246 9893.
      Maaf lambat balas comment awak.

      Delete