Wednesday, April 30, 2014

2ND ANNIVERSARY BLOG GIVEAWAY BY MOMOY OHSEM

Allahumma salli `ala muhammadin wa`ala ali Muhammad.


Assalamualaikum w.b.t.

 photo bannergif_zps2f4ea753.gif

Tarikh tamat giveaway ini belum ditentukan lagi.
KLIK banner untuk join.

Alhamdulillah, hari ini dah masuk 30 April, esok 1 Mei bersamaan 1 Rejab. Tak lama lagi nak berpuasa dah kita. Hihi. Malam ni wawa nak join 2nd anniversary blog giveaway by Momoy. Sesiapa yang belum join, boleh join cepat-cepat sebelum Momoy tutup giveaway ni. Serius wawa cakap, memang rugi kalau tak join giveaway ni. 

TAG :



Antara hadiah yang bakal dimenangi :

Cute Album Set.

Butterfly Lace Cardigan.

Cute Bow Pearl Necklace

Set Lulur Spa Kopi dan Mandian Gel Santan Kelapa.
*Wawa nak sangat mende ni. Naknaknaknak*

Set Cawan dan Mangkuk comel berbentuk button keyboard

DAN

Handbag POPLOOK.COM berkulit buaya yang cun bling bling.

2 perkara yang wawa suka pasal blog Momoy :

- owner D HOME SPA
Sebenarnya bukan mudah nak cari spa yang murah. Apatah lagi sekarang dah masuk zaman moden. Spa sekarang pun nampak mewah dan menggunakan produk-produk yang berjenama. Kalau wawa pergi pun, belum tentu mampu nak bayar. Dicampurkan lagi wawa ni orang kampung. Mana lah nak tahu selok belok orang moden sekarang. Alhamdulillah wawa jumpa Momoy yang jual set lulur dari spa. Harga dia pun berpatutan. Kalau orang tua cakap, mampu milik lah. Set lulur Momoy ni ada banyak jenis. Ada set lulur spa kopi dan mandian gel santan kelapa ( gambar atas ), set lulur spa mandi kacang hijau dan gel mandian susu, dan sebagainya. Harga untuk satu set hanya RM28. Korang boleh pergi ke page D HOME SPA untuk tengok produk lulur lain. Macam-macam khasiat yang akan korang dapat kalau gunakan set ni. 

- sidebar blog  Momoy
Perkara pertama sekali yang akan wawa tengok bila menjelajah blog blogger, tengok sidebar diaorang. Ni part yang wawa suka tengok. Kita boleh tengok berapa follower dia/page dia/recent post/GA entries/populr post/shout box/biodata diri dan banyak lagi. Masa ni la kita boleh berkenalan dengan para blogger kita. Sambil sambil tu, kita boleh baca post/tengok page diaorang. Mana tahu blogger yang kita jenguk tu ada jual barang yang kita berkenan. Orang kata sambil menyelam sambil minum air kan. Hihi. Dekat sidebar blog Momoy ni ada GA Entries. Memang mudah sangat untuk para blogger lain yang tengah nak join GA. Diaorang boleh pilih je senarai list GA yang diaorang berkenan dekat blog Momoy ni. Sangat membantu.

2 perkara yang wawa tak suka pasal blog Momoy :

- Footer layout/body layout
Ni wawa cuma nak bagi pandangan/cadangan je. Tapi wawa tak paksa Momoy untuk tukar footer layout/body layout blog Momoy. Sebab tu blog Momoy sendiri. Jadi segala isi kandungan, rupa para semua mengikut citarasa Momoy. Dan yes. Kita sebagai manusia, orang cakap lain orang lain taste kan. Kalau ikot wawa, wawa lagi suka Momoy letak isi ( about me, recent comment, archieve ) pada belah kiri atau kanan. Sebab senang para blogger datang tengok. And ada sesetengah blogger tu, lepas habis tengok sidebar blog,dia tak scroll sampai habis. Jadi, susah sikit untuk blogger yang datang untuk cari archieve blog Momoy. Sebab ada yang tak perasan Momoy letak dekat bawah blog. 

-adjust widths
Wawa tengok adjust widths pada blog Momoy besar. Jadi bila besar, blog Momoy akan nampak luas dan kosong. Wawa cadangkan Momoy kecilkan adjust widths pada blog Momoy supaya tak nampak kosong sangat.. Tapi kalau tak nak, Momoy boleh tambahkan gadget pada blog. Hm, macam letak gambar produk ke. Atau pun Momoy boleh letak exchange link/lagu/blog's stats/text/slideshow dan lain lain lagi mengikut kreativiti Momoy.

And lastly, blog Momoy ringan. Tak berat. I loike! 

Goodluck kepada semua peserta yang join GA ni. 

Lot of love,
Wawa.



4 comments:

  1. pertama sekali
    terima kasih sudi join dan support GA momoy
    wahh.... momoy agak terharu baca komen dear ttg blog momoy. thx again
    dan yeah thx lagi pasal ada juga cadangan untuk blog momoy nih =)

    momoy agak bz 2 bulan ni jadi nak bw mungkin terhad lah.
    tapi xpe. lepas habis bz2 ni semua, InsyaAllah momoy akan jelajah blog dear =)
    salam kenalan dear wawa ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, sama-sama kasih. Terima kasih jgk sebab adakan giveaway yang memang ohsem hadiahnya. Hihi. Wawa sekadar bagi cadangan mana tahu Momoy dapat idea nak cantikkan blog :D

      Thankyou ye Momoy sudi singgah di blog wawa. Mudah-mudahan bisness Momoy bertambah maju nanti ^^
      Selamat berkenalan Momoy. :)

      Delete